Historia współpracy Dell z EMC sięga 2001 r., kiedy to Dell zaczął sprzedawać macierze dyskowe EMC, na mocy umowy OEM. Współpraca trwała dekadę, a przyczyn jej końca upatruje się w zmianie polityki Dell. Kiedy w 2007 r. za jej sterami zasiadł Michael Dell, firma dokonała przejęć kliku startupów technologicznych – EqualLogic, Compellent, Ocarina i Exanet, jednak czarę goryczy miała przelać próba przejęcia 3PAR, produkującego innowacyjne macierze dyskowe. Ostatecznie 3PAR zostało wykupione przez HP, ale współpraca na linii Dell-EMC nie wytrzymała tej próby i w 2011 r. EMC zakończyło współpracę.[i] Aż do 2015 r., kiedy to ogłoszono połączenie obu firm. We wrześniu 2016 r. sfinalizowano połączenie, w wyniku którego powstało Dell Technologies, którego częścią jest marka Dell EMC, skupiająca się na obsłudze klientów korporacyjnych w 180 krajach. W gronie odbiorców firmy można znaleźć najbardziej rozpoznawalne organizacje na świecie m.in. z sektora telekomunikacyjnego, finansowego, opieki zdrowotnej czy lotniczego – wszędzie tam, gdzie dostęp do danych jest krytycznie ważny.
Geotechnology oferuje kompleksowe rozwiązania Dell EMC, umożliwiające firmom przeprowadzenie cyfrowej transformacji, która znacząco wpływa na efektywność ich funkcjonowania. Z badania Enterprise Strategy Group 2017 IT Transformation Maturity Curve[ii], zleconego przez Dell EMC wynika, że jedynie ok. 5% przedsiębiorstw przeszło transformację cyfrową. Co istotne, 85% z tych przedsiębiorstw podkreśla, że obecnie mają mocną, lub nawet bardzo mocną pozycję konkurencyjną – lepiej agregują i przetwarzają dane, dzięki czemu wprowadzają nowe produkty na rynek nawet 6 razy częściej, niż przedsiębiorstwa na początku transformacji cyfrowej. Ma to wyraźne odzwierciedlenie w ich wynikach – aż 96% z rozwiniętych cyfrowo przedsiębiorstw przekroczyło w 2016 r. zakładany poziom przychodów. Świadczy to o konieczności dołączenia do cyfrowej rewolucji, jeżeli chcemy, aby firma odnosiła sukcesy. W badaniu stwierdzono, że nawet 71% przedsiębiorstw nie będzie miało możliwości konkurowania, jeśli nie wprowadzą zmian w infrastrukturze informatycznej.
Na rynku jest wiele firm technologicznych, dostarczających podobne rozwiązania, między innymi HPE, IBM czy NetApp. Co więc stanowi o sukcesie rozwiązań Dell EMC? Przede wszystkim, wśród konkurencji widać trend zawężania działalności. Dell Technologies natomiast stale rozszerza swoją ofertę, tworząc innowacyjne kompleksowe rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta – oferuje pełen zakres produktów, począwszy od komputerów PC, skończywszy na systemach hiperkonwergentnych. Tak szerokie portfolio pozwala na zaspokojenie potrzeb wszystkich rodzajów działalności, zarówno małych i średnich przedsiębiorstw, jak i potężnych korporacji. Rozpatrując tę sytuację z punktu widzenia klienta, jest to ogromna przewaga nad innymi dostawcami, pozwalająca na zaopatrywanie się u jednego dystrybutora.
W portfel rozwiązań Dell EMC wchodzą między innymi macierze mid-range o wysokiej skalowalności i elastyczności, rozwiązania do deduplikacji danych i tworzenia kopii zapasowych i archiwów danych Dell EMC Avamar oraz ich odzyskiwania i systemy masowego składowania danych Dell EMC Data Domain. Wykorzystują one bardzo innowacyjne technologie deduplikacji danych online oraz masowej konsolidacji zasobów storage, będące najlepszą alternatywą dla rozwiązań taśmowych. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie prędkości deduplikacji i tworzenia kopii zapasowych nawet do 31 TB/godz., a w przypadku replikowania danych, nawet do 52TB/godz. Rozwiązania Dell pozwalają zmniejszyć wymagania dotyczące pamięci masowej nawet do 95% oraz zmniejszyć obciążenie sieci nawet do 99%.
Avamar zostało zaprojektowane tak, aby sprostać wyzwaniom pojawiającym się przed tradycyjnymi systemami obsługi kopii zapasowych – pozwala na globalną deduplikację danych po stronie klienta, na serwerach fizycznych i wirtualnych, zanim zostaną one przesłanie przez sieć. W zależności od przeznaczenia i wymagań klienta, Avamar zapewnia elastyczność działań. Może służyć zarówno wykonywaniu kopii zapasowej pamięci NAS, komputerów stacjonarnych czy laptopów. Wszystkie procesy dotyczące danych są zwirtualizowane, co z kolei ułatwia nadzór i zarządzanie danymi oraz wpływa na redukcję kosztów obsługi IT. Dzięki zastosowaniu architektury przetwarzania równoległego, możliwe jest zwiększanie mocy obliczeniowej, ilości pamięci i pojemności dysków, poprzez dodawanie węzłów pamięci masowej.
Data Domain, to zabezpieczająca pamięć masowa na potrzeby kopii zapasowych i archiwów, zmniejszająca ilość wymaganej pamięci masowej średnio 10-30 razy w przypadku kopii zapasowych i nawet do 5 razy w przypadku archiwów, dzięki deduplikacji danych. Opcjonalne oprogramowanie Domain Data Boost pozwala również na wykonywanie części procesu deduplikacji po stronie klienta, co dodatkowo przyspiesza czas tworzenia kopii nawet o 50%, jednocześnie zmniejszając obciążenie serwera (o 20-40%) i sieci (o 80-99%). Systemy Data Domain gwarantują nienaruszalność danych i możliwość ich odzyskania w każdej chwili oraz ich integralność. Możliwa jest także ochrona danych archiwalnych, dzięki integracji z narzędziami, takimi jak EMC SourceOne i Symantec Enterprise Vault.
Oprócz bardzo dobrych parametrów technicznych rozwiązań Dell EMC, klienci wskazują także na bardzo wysoki poziom obsługi:
„W porównaniu do innych vendorów, Dell EMC oferuje bardziej przemyślane i profesjonalne wsparcie klienta. Service Account Manager oferuje konsultacje techniczne, wsparcie na miejscu oraz regularną komunikację.” – Feng Yi, System Operation Department Manager w TravelSky.[iii]
„IKB Data naprawdę ufa doświadczeniu pracowników Dell EMC. A nawet więcej, uczymy się od nich. Pomagają nam rozwiązać problemy i osiągnąć lepsze wyniki. Relacja IKB Data z Dell EMC to coś więcej niż relacja klient-vendor, to raczej zespół. Wszyscy podążamy w tym samym kierunku.” – Stefan Loewe, Senior IT Architect w IKB Data.[iv]
Doskonałym przykładem stawiania klienta w centrum przez Dell może też być przypadek wiodącego providera finance cloud service w Japonii,[v] który swoją działalność prawie całkowicie opierał na rozwiązaniach konkurencji – posiadając niewielką ilość serwerów Dell EMC. Przy zakupie infrastruktury, w ostatecznym porównaniu parametrów rozwiązań Dell EMC i konkurencji, postawiono na Dell. Rozwiązanie pomyślnie przeszło testy i zostało zaimplementowane, jednak to właśnie po wdrożeniu okazało się jak wiele do zaoferowania ma jeszcze firma. Klient wskazał, że Dell zaoferował o wiele bardziej zaawansowane wsparcie niż konkurencja, a usługa wydawała się być rozszerzona i bardziej kompletna. Przykład z Azji pokazuje jak wielka siła tkwi w długofalowej obsłudze klienta i usługach posprzedażowych, które w Dell EMC są na bardzo wysokim poziomie.
Klienci wskazują także, że rozwiązania firmy są przejrzyste i intuicyjne w obsłudze, pozwalając przy tym na zaawansowane zarządzanie zarówno małymi, jak i bardzo dużymi, złożonymi podmiotami:
„Rozwiązanie pomaga nam unikać problemów i zaimplementować najlepsze praktyki. Zaczęliśmy używać panelu Dell EMC i uważamy, że jest bardzo przyjazny użytkownikowi. Możemy identyfikować potencjalne problemy i działać proaktywnie. Żaden inny vendor nie pozwala na taki poziom wizualizacji. Rozwiązanie Dell EMC jest personalizowane i w znaczący sposób wpływa na nasz sukces.” – Laurent Coussemacq, Szef Działu Storage and Backup Operations w Orange.[vi]
Orientacja na klienta i podejście Dell do jakości ma odzwierciedlenie w wynikach finansowych – jest on największym vendorem infrastruktury IT na świecie. Zgodnie z raportem IDC, w 4. kwartale 2016 r. firma miała 32,9% udziału w rynku globalnym. Kolejna firma z listy – HPE – miała jedynie 10,2% udziału w rynku.[vii] I mimo, iż rynek infrastruktury informatycznej nieco spowolnił, wyraźnie widać, że Dell EMC jest liderem.
Cyfrowa transformacja jest warunkiem koniecznym dla przetrwania i dalszego rozwoju przedsiębiorstw. Niestety, mimo że infrastruktura i systemy do przechowywania i analizy danych są powszechnie dostępne, wiele firm wciąż z nich nie korzysta. Badanie Digital Transformation Index przeprowadzone przez Dell wskazuje, że aż 72% firm nie używa danych o kliencie do rozpoznania jego profilu i potrzeb, a 64% firm nie używa danych analitycznych w czasie rzeczywistym, czego efektem są często błędne, bo nie poparte analityką, decyzje.
Firma Geotechnology, będąca dostawcą rozwiązań Dell EMC, może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w realizacji innowacyjnych projektów i wdrożeń IT, ofertą kompleksowego wsparcia informatycznego, od strony handlowej i technicznej. Geotechnology proponuje szeroką ofertę innowacyjnych rozwiązań Dell EMC, wspierających przechowywanie, ochronę i przetwarzanie kluczowych zasobów każdej organizacji, jakimi są informacje. Wszystko to, aby ułatwić cyfrową transformację i wspomóc sukces klientów.
Zapraszamy do konatktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.