High Availability - Rozwiązania wysokiej dostępności

Rozwiązania wysokiej dostępności dla firm i przedsiębiorstw to zdolność systemu do poprawnego wypełniania powierzonego mu zadania. Mając na to określony, dłuższy czas – miesiąc, rok lub inny wskazany termin.

Miarą wyrażania rozwiązań wysokiej dostępności są procenty. Gdzie 100% oznacza dostęp bez jakichkolwiek przerw. W praktyce często wyrażana jest ilością „9”.

Dostępność Czas niedostępności

w skali miesiąca

95,00 % 36 h
99,00 % 7,2 h
99,50 % 3,6 h
99,90 % 43,2 min
99,99 % 4,32 min
99,999 % 25 sek

Wysoka dostępność

Wysoka dostępność rozwiązań zależy od:

  • Niezawodności sprzętu, z którego korzystamy (patrząc przez pryzmat awaryjności sprzętu);
  • Odpowiedniego przetestowania systemu – jego podatności na awarie, które powodują perturbacje w działaniu;
  • Czasu reakcji i biegłości w obsłudze systemu przez zespół utrzymaniowy (administrator, programiści) – w tym punkcie ważne jest tempo reakcji i naprawa zaistniałego problemu;
  • Czy nasz system wykorzystuje mechanizmy zapewnienia rozwiązań wysokiej dostępności, który chroni przed awariami;
  • Lokalizacji DataCenter / Serwerowni.

Systemy rozwiązań wysokiej dostępności warto budować zawsze, kiedy koszt ich wdrożenia jest niższy niż wysokość strat wynikających z możliwych awarii. W praktyce szczególnie warto rozważyć utworzenie środowiska High Availability w przypadku następujących elementów środowiska IT:

  • Serwery baz danych;
  • Serwery aplikacyjne, na których działają aplikacje i systemy CRM, ERP, finansowo-księgowe;
  • Serwery udostępniające usługi terminalowe (Terminal Services);
  • Serwery poczty i pracy grupowej, strony WWW, plików;
  • Macierze dyskowe;
  • Urządzenia sieciowe – routery, zapory ogniowe (firewall), przełączniki (switch), łącza sieciowe (w tym łącza do Internetu).

Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem rozwiązań wysokiej dostępności w swoim przedsiębiorstwie Skontaktuj się z Nami! Nasi Inżynierowie zaproponują najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy.

 
Zadaj nam pytanie
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub za pomocą formularza kontaktowego.

Biuro: 22 395 88 30
Księgowość: 22 395 78 54
Dział handlowy: 22 395 78 55
Dział wdrożeniowy: 22 395 88 45
Dział deweloperski: 22 395 88 46
Dział instalacyjny: 22 395 88 48

Fax: 22 395 88 49

email: biuro@geotechnology.pl

 

Po otrzymaniu wypełnionego formularza skontaktujemy się z Tobą, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania, a następnie przedstawimy ofertę. Jeżeli posiadasz gotową specyfikację projektu, możesz ją również dołączyć do formularza.

Formularz kontaktowy

Czy wiesz, że… ?

  • Infrastruktura sieciowa zapewnia maksymalną ciągłość, wydajność i niezawodność pracy, a przy tym prostotę w zarządzaniu.
  • Hiperkonwergencja to sposób na zbudowanie infrastruktury, która jest skalowalna i ekonomiczna jak chmura, a jednocześnie nie wymaga kompromisów w obszarze wydajności, niezawodności i dostępności.
  • Systemy hiperkonwergentne mogą być wdrożone w czasie krótszym niż dwie godziny, podczas gdy – w przypadku tradycyjnego sprzętu IT – potrzeba na to tygodni.
  • Systemy hiperkonwergentne umożliwiają wdrażanie tylko tylu zasobów, ilu aktualnie potrzeba, a następnie łatwe ich skalowanie – w miarę rosnących wymagań/potrzeb.
  • Zarządzanie środowiskiem hiperkonwergentnym jest łatwe, a instalacja jest szybka. Na przykład można wdrożyć HCI nowej generacji w niecałą godzinę — łącznie z siecią — i zarządzać infrastrukturą hiperkonwergentną z szeroką gamą łatwych w obsłudze narzędzi.
  • Infrastruktura hiperkonwergentna oferuje prostotę obsługi chmury publicznej z elastycznością i bezpieczeństwem rozwiązania lokalnego.
  • Dell EMC VxRail to gotowe do użycia urządzenie infrastruktury hiperkonwergentnej, opracowane wspólnie przez VMware i Dell EMC.
  • Infrastruktura hiperkonwergentna może stanowić realną alternatywę dla chmur publicznych. Pozwala na połączenie zalet korzystania z lokalnego centrum danych z wygodą systemów chmurowych.
  • Zaletą rozwiązań hiperkonwergentnych jest możliwość budowy skalowalnego systemu, który w przypadku rozbudowy jest dynamicznie i automatycznie rekonfigurowany bez konieczności ręcznej zmiany parametrów, np. pamięci masowej.
  • Usługi konwergentne to nie tylko połączenie serwerów, przestrzeni dyskowej oraz funkcji sieciowych, ale przede wszystkim możliwość jednolitego zarządzania systemem za pośrednictwem warstwy programowej wykorzystującej wirtualizację.

Co nas wyróżnia

Terminowość realizacji

Działamy sprawnie i realizujemy zlecenia we wcześniej ustalonych terminach.

Indywidualne podejście do Klienta

Do każdego naszego Partnera podchodzimy w sposób indywidualny, dokładnie badając jego potrzeby.

Gwarancja jakości

Gwarantujemy, podpartą wieloletnim doświadczeniem, najwyższą jakość wykonywanych usług.

Innowacyjność

Zawsze dbamy o wybór jak najlepszych rozwiązań dla naszych Klientów.

Copyright © 2024 Geotechnology IT Group Sp. z o.o. - Wszelkie prawa zastrzeżone

realizacja: estinet.pl
Menu

Geotechnology IT Group Sp. z o.o.

ul. Przyokopowa 33
01-208 Warszawa

tel. 22 395 88 30
tel/fax 22 395 88 49
e-mail: biuro@geotechnology.pl